Czym jest marketplace i dlaczego powinieneś go rozważyć?

Czym jest marketplace i dlaczego powinieneś go rozważyć?

W ostatnich latach obserwuje się wzrost popularności dystrybucji na targowiskach. Dzięki swojej pomysłowości, prostocie i niskim wymaganiom wstępnym rynki te stały się ostatnio światowym fenomenem w handlu elektronicznym. W związku z tym sukces targowisk wśród sprzedawców i klientów jest zrozumiały.

Marketplace – co to jest?

Na przykład, rynek jest rodzajem platformy e-commerce, na której sprzedawcy oferują przedmioty lub usługi, a wszystkie transakcje są obsługiwane przez operatorów platformy. Jeśli jesteś sprzedawcą, który chce sprzedawać na CStore, sprawdź ich stronę, aby dowiedzieć się, na których rynkach Twój produkt będzie najbardziej efektywny.

Klienci i firmy mogą teraz prowadzić interesy przez Internet dzięki naszej innowacyjnej platformie handlowej. Jest to również idealne miejsce do sfinalizowania umowy kupna-sprzedaży. Konsumenci, którzy złożą zamówienie na stronie, są natychmiast przekierowywani do sprzedawcy.

Targowisko, oprócz tego, że oferuje szeroki wybór towarów od różnych sprzedawców, może być również określane mianem rynku internetowego. Kolejną zaletą jest to, że rynki mogą zaspokoić niemal wszystkie potrzeby konsumentów. W zależności od segmentu sektora, w którym działa dany marketplace, można opisać produkt specyficzny dla danej branży lub szerszy asortyment dostępny na stronie.

Jak działa marketplace?

Obsługa targowiska może nie wydawać się trudna. Sklep internetowy podaje konsumentowi poszukiwane przez niego towary, a następnie odsyła go na stronę wybranego sprzedawcy. Gromadząc wiele danych, platforma umożliwia poznanie cen, dostępności produktów i czasu dostawy.

Dlatego zakupy w Internecie stają się tak szybkie i wygodne, co jest fantastyczne dla konsumentów. Operator marketplace’u realizuje transakcje konsumenckie w marketplace’ach. Zakupy są następnie wysyłane i obsługiwane przez sprzedawców i hurtowników w imieniu platformy marketplace..

Co robi właściciel sklepu marketplace?

  • Nowi sprzedawcy są dodawani i zatwierdzani przez dział.
  • Zarządza sklepem.
  • Kontroluje i rozmawia z dostawcami.
  • Negocjuje prowizje.
  • Sprzedaż, prowizje i zarobki sprzedawców są uwzględnione w tym zbiorze danych.

Co robi sprzedawca w marketplace?

  • korzysta z platformy w ramach abonamentu/prowizji
  • zarządza produktami
  • może zmieniać reguły transportu produktów
  • raporty są dostępne dla wszystkich kierowników rachunków.

Dla kogo marketplace będzie dobrym wyborem?

Ta platforma handlowa jest idealna dla osób, które chcą rozpocząć działalność w handlu elektronicznym bez konieczności opracowywania własnych produktów. W zamian za opłatę sprzedawcy na rynku udostępniają przedmioty, które można kupić.

Zadaniem administratora platformy jest zapewnienie jej działania. Ponadto, jeśli firma chce zwiększyć swoje przychody, może rozważyć utworzenie giełdy.

Można utrzymać zarówno platformę, jak i sprzedaż produktów. Ponadto na targowisku wystawiane są zarówno produkty innych sprzedawców, jak i własne. Właściciel targowiska ma możliwość ustalenia marży na swoich towarach. Właściciel może w każdej chwili zmienić cenę o określony procent lub kwotę. Właściciel zachowuje prawo do dalszej sprzedaży swoich produktów przy jednoczesnym udostępnianiu ich innym handlowcom i uzyskiwaniu dodatkowych prowizji.